Dzień dobry!
Dzisiejszy temat lekcji to wiosenne prace w ogrodzie. Dziś nauczycie się jak siać rzodkiewkę, poznacie uprawy ekologiczne oraz narzędzia ogrodnicze potrzebne do pracy w ogrodzie. Zaczniemy od narzędzi. Przyjrzyjcie się poniższym ilustracjom i ich opisom.
Motyka (haczka, kopaczka, gracka) – narzędzie ręczne służące do spulchniania gleby, kopczykowania roślin, zwalczania chwastów; wykorzystywana głównie w ogrodnictwie i rolnictwie.
Grabie- stosowane w ogrodnictwie do rozdrabniania gleby, wykorzystywane również do grabienia liści.
Sekator- narzędzie ogrodnicze służące do przycinania gałęzi różnej grubości. Używany również przez nurków jaskiniowych do przecinania lin.
Konewka- to przenośny zbiornik na wodę, wykonany najczęściej z blachy lub z tworzywa sztucznego, przeznaczony do podlewania roślin. Kształt konewki jest zbliżony do walca o podstawie eliptycznej, z półkolistym uchwytem u góry.
Szpadel – narzędzie ręczne przeznaczone do rozcinania gleby, kopania i robienia wykopów; rodzaj łopaty.
Kosiarka- maszyna ogrodowa służąca do koszenia traw i roślin zielonych.
Taczka- mały wózek z jednym kołem, częściowo unoszony ręcznie, używany do transportu przedmiotów lub materiałów sypkich na niewielkich odległościach. Taczki wyposażone są w dwa uchwyty, przy pomocy których są unoszone i pchane, rzadziej ciągnięte, przez człowieka. Wykonywane są z drewna, metalu, plastiku lub kombinacji tych materiałów. Znajdują szerokie zastosowanie w ogrodnictwie i na placach budowy.
Teraz, gdy znamy już najważniejsze narzędzia wykorzystywane do wiosennych prac w ogrodzie zajmiemy się etapami siania rzodkiewki ;). Otwórzcie swoje podręczniki na stronie 60-61 i zapoznajcie się z informacjami tam zawartymi.
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Na podstawie tekstu i własnej wiedzy ustalcie kolejność etapów pracy podczas siania rzodkiewki.
-Podlewamy wodą.
-Przekopujemy ziemię.
-Zagrabiamy spulchnioną ziemię.
-W zrobionym rowku wysiewamy nasiona.
-Usuwamy chwasty.
-Wytyczamy ścieżki i grządki.
-Czekamy na pierwsze rzodkiewki.
-Nawozimy ziemię.
👆 Otwórzcie swoje zeszyty i zapiszcie temat lekcji, a następnie wypiszcie w odpowiedniej kolejności powyższe 👆 (zaznaczone na niebiesko) etapy siania rzodkiewki.
UWAGA! wypisane przeze mnie czynności nie są we właściwej kolejności.
Przy tym temacie warto także wspomnieć cóż to takiego ta uprawa ekologiczna- korzystanie z naturalnych nawozów, naturalne zwalczanie szkodników. Dzięki niej otrzymujemy najwyższej wartości i jakości produkty, pozbawione substancji chemicznych.
Po dzisiejszej lekcji powinniście wiedzieć:
1. Jakie narzędzia są wykorzystywane do wiosennych prac w ogrodzie?
2. Do czego one służą?
3. Co to jest uprawa ekologiczna?
4. Jakie mamy z niej korzyści?
5. Jakie są etapy siania rzodkiewki?
Odpowiedzcie głośno na te pytania i sprawdźcie swoją wiedzę na ten temat.
Gdy już skończycie otwórzcie swoje karty ćwiczeń polonistycznych na stronie 68-69 i wykonujemy ćwiczenia od 1-6.
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Ćwiczenie 1- tworzymy wyrazy, które należą do rodziny wyrazu ogród. Przypominam, że rodzina wyrazów to pochodząca od jednego wyrazu grupa wyrazów, w których można wskazać wspólną cząstkę.
Ćwiczenie 2- rozwijamy zdania, czyli je rozbudowujemy. Mają mieć więcej niż pięć słów. A może uda Wam się rozwinąć je jeszcze bardziej ? ;)
Ćwiczenie 3- podpisujemy zdjęcia odpowiednimi nazwami. Pod pierwszym obrazkiem mamy oczywiście rzodkiewkę. Pod drugim-sałatę, a pod trzecim- szczypiorek. Pamiętajcie o prawidłowej pisowni ;).
Ćwiczenie 4- krzyżówka. Wpisujemy nazwy narzędzi i sprzętu do pól diagramu. Możecie skorzystać z opisów i zdjęć, które wstawiłam Wam powyżej. Jakie hasło Wam wyszło? :)
Ćwiczenie 5- dokończcie zdania odpowiednimi wyrazami z ramek. Ale UWAGA! Należy zapisać czasowniki w odpowiedniej formie.
Ćwiczenie 6- przepiszcie do zeszytu wyrazy z ćwiczenia 5, ale w kolejności alfabetycznej. Pamiętajcie, by przed wykonaniem zadania zapisać numer ćwiczenia i stronę, np. ćw. 6 str. 69 cz. 4.
Teraz chwila przerwy i zabieramy się za matematykę. Dziś znów doskonalimy umiejętność mnożenia i dzielenia w zakresie 100.
Otwieramy karty matematyczne na stronie 52-53 i do dzieła!
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Ćwiczenie 1- mnożymy liczby. Żółte i niebieskie pola to czynniki czyli liczby które mnożymy, natomiast w zielone pola wpisujemy iloczyn czyli wynik mnożenia dwóch liczb. Mnożymy kolejno liczbę z niebieskiego pola przez liczbę z żółtego pola, a następnie wpisujemy wynik w odpowiednie zielone pole.
Ćwiczenie 2- z treści zadania wiemy, że było 4 skrzynki po 9 sadzonek bratków w każdej. Musimy obliczyć ile sadzonek kupiła mama. Zatem wiecie już, że należy wykonać mnożenie. ilość skrzynek razy ilość bratków w każdej skrzynce, a wynik będzie ilością bratków kupionych przez mamę. Zapiszcie działanie i odpowiedź.
Ćwiczenie 3- z treści zadania wiemy, że było 9 skrzynek. Wiemy też, że ogólnie było razem w skrzynkach 45 żonkili. Naszym zadaniem jest obliczyć ile żonkili było w jednej skrzynce wiedząc, że w każdej skrzynce było ich po tyle samo.
W tym przypadku dzielimy liczbę wszystkich żonkili przez liczbę skrzynek, a wynik będzie liczbą żonkili w jednej skrzynce. Zapiszcie działanie i odpowiedź.
Ćwiczenie 4- waszym zadaniem jest zamieścić odpowiednie pytania i działania do treści zadania. Będziecie potrzebować naklejek. Przygotujcie je sobie, następnie przeczytajcie treść zadań i dopasujcie odpowiednie naklejki do każdego z nich.
Ćwiczenie 5- Każdą liczbę z pomarańczowego pola mnożymy przez 9. W puste okienko zapisujemy ich iloczyn czyli wynik.
UWAGA MĄDRALE!
Tekst matematyczny w ćwiczeniu 6 jest dla Was.
Trzymam za Was mocno kciuki 👍😀
Ściskam mocno! 💓
Zadania zrobione nawet te dla mądrali 4:}
OdpowiedzUsuńSuper Marceli :)
UsuńDzień dobry, Zrobione :)
OdpowiedzUsuńDzień dobry :). Bardzo się cieszę.
UsuńDzień dobry.Zadania wykonane pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńDzień dobry, super! ;) Ściskam
UsuńZadania zrobione pozdrawiam miłego dnia.🌈❤😍
OdpowiedzUsuńDziękuję i wzajemnie Zuzia :)
UsuńZadania zrobione miłego dnia
OdpowiedzUsuńDziękuję i wzajemnie :)
UsuńDzień dobry. Zadania zrobione.
OdpowiedzUsuńDzień dobry :) super :)
UsuńZadania wykonane :3
OdpowiedzUsuńDzień dobry zadania zrobione.
OdpowiedzUsuńDzień dobry, super :)
UsuńZadania wykonane:)
OdpowiedzUsuńsuper :)
UsuńZadania zrobione
OdpowiedzUsuńZrobiłem zadania i nawet dla mądrali miłego dnia :)
OdpowiedzUsuńBardzo się cieszę, dziękuję i wzajemnie :)
UsuńDzień dobry, pozdrawiam wszystkich :-)
OdpowiedzUsuńDzień dobry :) Pozdrawiamy :)
Usuń:)
OdpowiedzUsuńDzień dobry zadania zrobione pozdrawiam ☺
OdpowiedzUsuńDzień dobry ;) Bardzo mnie to cieszy :) Pozdrawiamy.
UsuńBardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńŚwietnie napisany artykuł.
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.
OdpowiedzUsuńTak się składa, że ja akurat bardzo chwalę sobie prace w ogrodzie i nawet już nie mogę się ich doczekać. Korzystając z okazji polecam na pewno świetne miejsce https://ogrodolandia.pl/aktualnosci gdzie jest cała masa różnych aktualności związanych z ogrodem.
OdpowiedzUsuń