poniedziałek, 6 kwietnia 2020

JAK POWSTAJE DOM?



Dzień dobry Miśki :)
    Zanim przejdziemy do naszego dzisiejszego tematu, uprzedzam Wasze pytanie i informuję, że omijamy temat "Calineczka". Z wiadomych dla Was przyczyn Kochani. Calineczkę przerabialiśmy i omówiliśmy szczegółowo w klasie I. Szkoda czasu, by to powtarzać, zwłaszcza w obecnej sytuacji, dlatego też przejdziemy od razu do kolejnego tematu.
     Zastanawialiście się kiedyś jak powstają mieszkania i domy, w których mieszkacie? A może mieliście okazję już obserwować budowę bloków czy domów? :) Dziś poznamy etapy powstawania domów. Otwórzcie proszę swoje podręczniki na stronie 48-49 i przyjrzyjcie się zamieszczonym tam ilustracjom.
 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
    Teraz opowiedzcie rodzicom, co przedstawiają ilustracje, a następnie wspólnie przedyskutujcie jakie są etapy powstawania domu :)
     Budownictwo domowe zmieniało się jednak na przestrzeni wieków. Wczesne domy budowane były z materiałów, które akurat były dostępne, np.z mułu, kamieni, drewna, a nawet liści palmowych. Jeśli takie domy posiadały okna, były nimi zaledwie otwory w ścianach. W średniowieczu pojawiły się cegły i kafle wytwarzane z palonej gliny oraz szklane okna. Te same materiały były wykorzystywane aż do tego stulecia, w którym pojawiły się beton, stalowe belki, włókna szklane i piankowe izolacje. Nowoczesne domy w chłodnych klimatach posiadają wiele specjalnych właściwości powstrzymujących utratę ciepła przez budynek. 
      Zanim przejdziemy do ćwiczeń. Zapiszcie proszę temat dzisiejszej lekcji.
       Gdy skończycie, otwórzcie swoje ćwiczenia na stronie 54-55.
 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
      W zadaniu 1 należy uporządkować etapy powstawania domu od numeru 1 (czyli etap pierwszy) do 5 (etap ostatni). Gdy już to zrobicie musicie przepisać uporządkowany tekst do liniatury.
Zadanie 2- dokańczamy zdanie. Opiszcie swój pokój :)
      
 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP

     W zadaniu 3 należy wykorzystać nalepki. Przygotujcie je sobie. Następnie zapoznajcie się z tekstem i umieśćcie przedmioty w domu zgodnie z instrukcją :)
     
      Ależ Nam dzisiaj migiem poszło z tym językiem polskim :)
Niestety ale z matematyką będzie troszkę gorzej i będzie trzeba się Kochani trochę pouczyć. Obowiązuje Nas już tabliczka mnożenia i dzielenia do 100.  W nauce pomoże Wam poniższa plansza dydaktyczna. Możecie ją przepisać lub wydrukować :)
       Zanim przejdziemy do ćwiczeń przypomnijmy sobie najważniejsze informacje dotyczące mnożenia i dzielenia.
 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
       Teraz możemy przejść do ćwiczeń.

źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
      Zadanie 1- musicie narysować na kostkach oczka zgodnie z podanymi działaniami i je obliczyć. W przykładzie pierwszym mamy działanie:
3 • 4 = ?
Mamy więc 3 zielone kostki (pierwszy czynnik), należy narysować na każdej z nich po 4 oczka (drugi czynnik).
     Zadanie 2- mamy 5 rzędów po 6 sztuk kafelków w każdym z nich. Kto zgadnie co robimy? Dokładnie! Mnożymy :)
     Zadanie 3- Mamy 54 w 6 rzędach. Musimy obliczyć ile cegieł znajduje się w jednym takim rzędzie. Otoczcie pętlą każdy rząd cegieł, a następnie zapiszcie i obliczcie działanie oraz zapiszcie odpowiedź na pytanie w zadaniu. Podpowiem, że należy wykonać działanie dzielenia :)
     Zadanie 4- ćwiczymy mnożenie. Musimy wpisać brakujący czynnik, tak by pomnożeniu obu czynników wyszedł Nam podany iloczyn :)
 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
       Zadanie 5- Przypominam raz jeszcze: mnożenie i dzielenie są działaniami wzajemnie odwrotnymi. Wynik dzielenia możemy sprawdzić za pomocą mnożenia i odwrotnie. Waszym zadaniem jest pokolorować tym samym kolorem pary działań wzajemnie odwrotnych.  
      Zadanie 6- uzupełniamy tabele. Liczby w niebieskich okienkach są czynnikami, które należy pomnożyć przez 6 i wpisać w puste pola pod nimi iloczyn tych dwóch liczb.
      Zadanie 7- Które działanie pasuje do treści zadania ? Należy podkreślić odpowiednie działanie, obliczyć je, a następnie zapisać odpowiedź.
     Zadanie 8- należy wstawić znak mnożenia lub dzielenia w zależności, który z nich pasuje do podanego wyniku tych działań.
     Zadanie 9- Wykonujemy działania i zapisujemy obok nich działania wzajemnie odwrotne. To zadanie wykonujemy w zeszycie. Zapiszcie temat lekcji i pod nim wykonajcie to zadanie. 

 Powodzenia Bąbelki ! 💪
Ściskam💓

16 komentarzy:

  1. Zadania zrobione miłego odrabiania lekcji!:]

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry. Zadania wykonane pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry zadania zrobione pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry, zadania zrobione :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry. Zadania zrobione. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry zadania zrobione. Do zobaczenia za chwilę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. zadania zrobione pozdrawia MAJA

    OdpowiedzUsuń
  8. Zadania zrobione

    OdpowiedzUsuń
  9. Zadania wykonane <3:3
    miłego wieczorku. .
    u

    OdpowiedzUsuń
  10. Zadania zrobione pzdrawiam wszystkich :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. dzień dobry.zadania wykonane pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Joanna Papuzińska "Asiunia"

  Link do książki w pdf Powyżej znajduje się link do książki Joanny Papuzińskiej w formacie pdf należy kliknąć w link, a strona przekieruje ...