niedziela, 26 kwietnia 2020

MAJOWE ŚWIĘTA


Dzień dobry Robaczki! ;)
   Dziś rozpoczynamy ostatnią część naszego materiału - V. ;)
W tym tygodniu przechodzimy przez temat "Razem przez Polskę" rozpoczynając go "Majowymi świętami". W maju swoje święto obchodzi jedna z najważniejszych nam wszystkim i każdemu z osobna kobieta - mama. Ale nie tylko Dzień Matki jest wyjątkowym dniem w maju. Dla Nas - Polaków, maj to szczególny miesiąc, bowiem 2 maja obchodzimy Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, natomiast dzień później- Święto Konstytucji 3 Maja. To na tych świętach skupimy się na dzisiejszej lekcji. 
    Rozpoczniemy od wiersza Jerzego Ficowskiego pt. "Maj". Znajdziecie go w swoim podręczniku na stronie 3. 

 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
   Krótki tekst, ale nawet krótki trzeba zrozumieć ;) Sprawdźmy zatem czy przeczytaliście go ze zrozumieniem.
1. W jaki sposób poeta przedstawił maj? 
2. Jakie zmiany w przyrodzie można zaobserwować w maju?
   Gdy odpowiecie już na pytania, odwróćcie na następną stronę i zapoznajcie się z informacjami tam zawartymi.

    źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
1. Jakie są kolory polskiej flagi i co one oznaczają?
2. Kiedy oficjalnie ustalono, jakie są barwy naszego kraju?
3. Jak wyglądała najważniejsza chorągiew polskich rycerzy?
4. W jaki sposób Polacy świętują Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej?
5. Co symbolizuje biały ptak?
Kochani!
Biel i czerwień to polskie barwy narodowe. Biało - czerwony sztandar od wieków jest związany z dziejami naszej ojczyzny. Od najdawniejszych czasów symbolem polskich władców i polskich oddziałów wojskowych były chorągwie z białym orłem na czerwonym tle. Godłem Polski jest biały orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo, na tle czerwonej tarczy herbowej. W czasie wojen i zaborów polskie symbole narodowe - flaga i godło- pomagały przetrwać narodowi trudne chwile. Były symbolem buntu i walki o wolność. Teraz, kiedy Polska jest niepodległym krajem, wywieszając biało - czerwoną flagę, dajemy wyraz naszej miłości do ojczyzny. Symbolem narodowym jest również hymn państwowy - pieśń śpiewana podczas ważnych uroczystości. Polski hymn to "Mazurek Dąbrowskiego". Słowa naszego hymnu napisał Józef Wybicki w 1797 roku, a muzyka pochodzi od polskiego tańca ludowego - mazura. 
    Posiadacie już najważniejsze informacje na temat świąt państwowych obchodzonych w maju. Wiecie jakie są symbole narodowe, barwy, co symbolizują i dlaczego są dla nas - Polaków takie ważne. Zapiszcie zatem temat lekcji i notatkę w swoich zeszytach od edukacji polonistycznej. 
      Gdy już skończycie, otwórzcie swoje ćwiczenia od edukacji polonistycznej na stronie 3.

 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Ćwiczenie 1 - pokolorujcie na czerwono okienka z nazwą miesiąca i numerem dnia, w którym obchodzimy Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. UWAGA! Nie wykonujcie zadania oznaczonego kropką. W notatce zapisaliście już kiedy ten dzień obchodzimy ;)
Ćwiczenie 2 - Pod każdym kotylionem zapiszcie symbol narodowy, którego nazwę utworzycie z liter na kotylionie. 

 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Ćwiczenie 3 - Przeczytajcie, co mówi każde z dzieci. Następnie musicie odpowiednio przekształcić to zdanie w zależności, w jakiej osobie chcecie się wypowiedzieć, np. Ona jest Polką. 
Ćwiczenie 4 - zapiszcie co oznacza kolor biały, a co czerwony na naszej fladze. Jeżeli nie pamiętacie - wróćcie do tekst w waszym podręczniku na stronie 4. 
Ćwiczenie 5 - Każda litera oznaczona jest danym symbolem. Waszym zadaniem jest rozszyfrować nazwy państw pod flagami. Litery z kolorowych pól dodatkowo utworzą Wam hasło. Zapiszcie je w liniaturze. UWAGA! Pamiętajcie, że zdanie rozpoczynamy wielką literą, a kończymy kropką, wykrzyknikiem lub znakiem zapytania.
Ćwiczenie 6 - dla Mądrali. 
     Chwila przerwy i zabieramy się za matematykę. Odpocznijcie, nabierzcie sił i do dzieła.
Dziś znów ćwiczymy tabliczkę mnożenia💪.

 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Ćwiczenie 1 - wpisujemy w okienka odpowiednie liczby. Pod strzałką lub nad nią mamy podaną liczbę przez którą mnożymy lub dzielimy. W puste okienka wpisujemy wyniki mnożenia lub dzielenia. Wyniki mnożenia kolorujemy na zielono, natomiast dzielenia - na żółto.
Ćwiczenie 2 - w pamięci wykonujemy podane na flagach działania, a następnie łączymy flagę z odpowiednim wynikiem pośród kwiatków.
Ćwiczenie 3 - z treści zadania wiemy, że czworo dzieci wykonywało kotyliony. Każde z nich wykonało po 9 kokard. Waszym zadaniem jest wybrać z pośród 3 działań, to właściwe i je podkreślić oraz wpisać wynik w puste miejsce. Na końcu udzielcie odpowiedzi na pytanie z zadania.

 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Ćwiczenie 4 - z treści zadania wiemy, że klasa liczyła 35 osób. Wiemy też, że podzielono ją na zespoły. Każdy zespół składał się z 5 osób. Waszym zadaniem jest obliczyć ile było zespołów. Jak myślicie, jakie działanie należy wykonać? Zapiszcie je, obliczcie i udzielcie odpowiedzi na pytanie z zadania.
Ćwiczenie 5 - uzupełniamy brakujące liczby na płatkach. Zaczynamy od miejsca, w którym jest wpisana liczba, a następnie idziemy zgodnie z kierunkiem strzałek. W puste miejsca wpisujemy wyniki działań.  
Ćwiczenie 6 - z treści zadania wiemy, że w sali ustawiono krzesła w 6 rzędach. Wiemy też, że w każdym rzędzie było po 10 krzeseł. Waszym zadaniem jest ułożenie pytania do treści tego zadania. Zapiszcie działanie, obliczcie i udzielcie odpowiedzi na ułożone przez Was pytanie. 
Ćwiczenie 8 - to zadanie wykonajcie w zeszycie. Musicie ułożyć treść zadania do podanego działania, wykonać obliczenia i zapisać odpowiedź.
Hej, hej Mądrale!
Zadanie 7 i 9 ze strony 5 jest dla Was!

Powodzenia Dzieciaki 💪😚
Bardzo za Wami tęsknie!💓  
  
 

13 komentarzy:

Joanna Papuzińska "Asiunia"

  Link do książki w pdf Powyżej znajduje się link do książki Joanny Papuzińskiej w formacie pdf należy kliknąć w link, a strona przekieruje ...