poniedziałek, 4 maja 2020

MIESZKAŃCY ŁĄKI


Witajcie Miśki! 😃
   Na dzisiejszej lekcji skupimy się na mieszkańcach łąk :). Jakie zwierzęta i rośliny można spotkać podczas spaceru po łąkach? Na to pytanie po części odpowie Wam ilustracja w Waszych podręcznikach na stronie 12-13. Przyjrzyjcie się jej uważnie i odpowiedzcie głośno na pytania. 
 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
1. Jakie zwierzęta i rośliny można spotkać na łące?
2. Jak nazywają się rośliny przedstawione na ilustracji?
    Łąka to teren, na którym rosną trawy, zioła i inne rośliny. Dojrzewają one i kwitną w czerwcu. Wówczas rolnicy koszą je i suszą. W ten sposób otrzymują siano, które jest paszą dla zwierząt gospodarskich. Na łące rośnie wiele traw i innych roślin łąkowych, takich jak:
- wiechlina łąkowa - bardzo chętnie wyrasta na podmokłych łąkach, jest cennym składnikiem pasz dla zwierząt;
- stokrotka - to roślina o białych, postrzępionych płatkach, jest niska, rozłożysta;
- tymotka - to najczęściej spotykana trawa na łące, jej kłosek jest długi i gładki;
- wyczyniec łąkowy - to częsta trawa łąkowa, jej kłosek jest miękki i puszysty;
- koniczyna łąkowa - często rośnie na łąkach, jej kwiaty mają kształt kuleczki w kolorze czerwonym lub białym;
- babka lancetowata - jej listki są duże i szerokie, jest to roślina lecznicza;
- szczaw zwyczajny.
   Łąka jest domem dla wielu zwierząt. Na ziemi wśród traw buduje gniazdo czajka. Bocian poluje na małe gryzonie. Kret kopie pod ziemią długie korytarze. Dla większości motyli łąka jest jedynym miejscem, gdzie potrafią żyć. Motyle i pszczoły nie tylko upiększają łąkę, ale pomagają w zapylaniu roślin. Rolnicy na łąkach wypasają również zwierzęta hodowlane. Wiosną i latem pasą się tu krowy, konie i owce. Taka łąka to pastwisko. Wiosną niektórzy rolnicy wypalają suche trawy. Nie wolno tego robić. W czasie takiego pożaru giną mieszkańcy łąki, bez których nie może ona istnieć.
    Chcecie wiedzieć więcej? Obejrzyjcie film.
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
     Teraz zapoznajcie się z fragmentem tekstu Adama Wajraka pt. "Czemu mąż lata jak szalony" oraz "Osiedle pod specjalną ochroną" na stronie 14 - 15, a następnie odpowiedzcie głośno na pytania. 
   źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
1. Jak wyglądają czajki?
2. Do kogo i dlaczego porównano samice czajek?
3. Dlaczego samice wykonują szaleńcze loty?
4. Po czym można poznać, gdzie znajdują się gniazda czajek?
5. Jak czajki bronią jaj i piskląt?
     Zanim przejdziemy do ćwiczeń, zapiszcie temat lekcji w swoich zeszytach od edukacji polonistycznej.
   
    Gdy już skończycie, otwórzcie swoje karty ćwiczeń polonistycznych na stronie 14 - 15.
 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Ćwiczenie 1 - na podstawie przeczytanych informacji w podręczniku, filmu oraz wiadomości przedstawionych w tym poście, napisz jakie zwierzęta można spotkać na łące. Pamiętaj, aby każdą nazwę oddzielić przecinkiem.
Ćwiczenie 2 - do tego zadania potrzebne Wam będą naklejki. Przygotujcie je, a następnie przeczytajcie tekst z zadania. Umieśćcie nalepki zgodnie z danymi zawartymi w opisie łąki.
Ćwiczenie 3 - ćwiczymy umiejętności manualne. Pokolorujcie prawą stronę motyla tak samo jak pokolorowana jest lewa strona. Gdy skończycie dokończcie poniższa zdania. Pamiętajcie o kropce na końcu każdego z nich. Następnie, pod drugą kropką, opiszcie jak wygląda ten motyl. Postarajcie się rozbudować zdania, pismo było staranne i estetyczne.
   Gdy już uporacie się z tymi trzema zadaniami odwróćcie swoje karty na następną stronę. 
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Ćwiczenie 4 - przygotujcie naklejki i przeczytajcie zdania. Umieśćcie naklejki obok poprawnych zakończeń zdań.Wszystkie informacje potrzebne do rozwiązania tego zadania znajdują się w tekście na stronie 14.
Ćwiczenie 5 -  praca z tekstem. Wróćcie do tekstu pt. "Osiedle pod specjalną ochroną" na stronie 15 i znajdźcie po trzy czasowniki, rzeczowniki i przymiotniki, a następnie wpiszcie je w odpowiednie miejsca w tabeli. Gdy skończycie wybierzcie po jednym czasowniku, rzeczowniku i przymiotniku i ułóżcie z każdym z nich jedno zdanie. Zapiszcie je. 
Ćwiczenie 6 - Wpiszcie nazwy owadów w odpowiednie miejsca krzyżówki. Każde z tych owadów jest Wam dobrze znane. Odczytajcie i uzupełnijcie poniższe zdanie hasłem z diagramu.
Ćwiczenie 7 - przeczytajcie i dokończcie rozpoczęte zdania. 

To wszystko na dzisiaj. Bardzo Wam dziękuję za ciężką pracę, wysiłek i cierpliwość.
Powodzenia Kochani.
Buziaki💓😘  
 
 

23 komentarze:

  1. Zadania zrobione pozdrawiam 😍❤🌈

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę pani zrobiłem już wszystkie zadania pozdrawiam i do usłyszenia.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zadania zrobione miłego dzionka. Dominik

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobione😊pozdrawiam wszystkich 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry zadania zrobione 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Zadanie zrobione :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Zadania zrobione 😀

    OdpowiedzUsuń
  8. Miłego dzionka :)) zadania zrobiłem. Krzysiu.

    OdpowiedzUsuń

Joanna Papuzińska "Asiunia"

  Link do książki w pdf Powyżej znajduje się link do książki Joanny Papuzińskiej w formacie pdf należy kliknąć w link, a strona przekieruje ...