wtorek, 9 czerwca 2020

AUSTRALIA


Środa 10.06.2020r.


Witajcie! 👧🧑👩‍🏫
     Z Afryki przenosimy się do Australii. Na dzisiejszej lekcji poznacie australijskie zwierzęta i zwyczaje. W tym celu zapoznajcie się z króciutkim tekstem z Waszego podręcznika. 


źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
    Odpowiedzcie głośno na poniższe pytania:
1. Jakie zwierzęta żyją w Australii?
2. Czym charakteryzują się torbacze?
3. Jaką niezwykłą wspólną cechę mają kolczatka i dziobak?
    Chcecie dowiedzieć się więcej na temat australijskich zwierząt. Obejrzyjcie film 👀😊

źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
     Mam nadzieję, że obejrzeliście go z takim samym zaciekawieniem jak ja ☺.
      Teraz otwórzcie swoje zeszyty od edukacji polonistycznej i zapiszcie temat dzisiejszej lekcji.

    Temat zapisany? Świetnie! W takim razie przechodzimy do ćwiczeń. Otwórzcie proszę swoje karty polonistyczne na stronie 52 - 53 i zabieramy się do pracy 👌.
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Ćwiczenie 1 - Waszym zadaniem jest połączyć rzeczowniki z przymiotnikami aby powstały nazwy zwierząt australijskich. Następnie podpisz odpowiednie ilustracje właściwymi nazwami.
Ćwiczenie 2 - spośród przedstawionych Wam dzisiaj zwierząt australijskich wybierzcie jedno, dowolne. Poszukajcie w internecie, książkach lub innym źródle, informacji na jego temat. Gdy już je znajdziecie wypiszcie te informacje w odpowiednie miejsca.
Ćwiczenie 3 - w tym zadaniu musimy zamienić liczbę pojedynczą wyrazów na liczbę mnogą.
Przykład zmienionego zdania pierwszego:
Turyści polecieli do Australii.
Ćwiczenie 4 - Odszukajcie dziesięć różnic pomiędzy tymi dwoma ilustracjami. Różnice należy zaznaczyć na obrazku po prawej stronie.
     Świetnie Wam idzie! Macie jeszcze trochę siły na matematykę? Jeżeli potrzebujecie przerwy - odpocznijcie i wróćcie, gdy naładujecie akumulatory 😃✔.
     Otwórzcie swoje karty matematyczne na stronie 44 - 45 i do dzieła💪.
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Ćwiczenie 1 - pierwsze co robimy to obliczamy iloczyny (wynik mnożenia) podanych liczb i wpisujemy je w puste białe pola pod liczbami, które obliczamy. Następnie, gdy już wszystkie wyniki mamy wpisane obliczamy sumę (wynik dodawania) sąsiadujących ze sobą ( czyli będących obok siebie) liczb. Wyniki wpisujemy w puste pola.
Ćwiczenie 2 - musimy poprowadzić kangurka do mamy 🤗. Aby to zrobić musimy pokolorować drogę z działaniami, które dają wyniki, które z kolei są liczbami parzystymi ( czyli takimi, które dzielą się przez liczbę 2).
Ćwiczenie 3 - to zadanie wykonujemy w zeszycie. Z treści ćwiczenia wiemy, że na 7 planszach było 42 zdjęcia. Wiemy też, że na każdej planszy było po tyle samo zdjęć. Naszym zadaniem jest obliczyć ile zdjęć było na jednej planszy. Jak myślicie? Co należy zrobić by to obliczyć? Oczywiście - trzeba wykonać działanie dzielenia. Trzeba podzielić liczbę wszystkich zdjęć przez liczbę plansz. Zapiszcie działanie, wykonajcie obliczenia i zapiszcie odpowiedź na pytanie z zadania.
Ćwiczenie 4 - przyjmujemy, że 1$ to 3 zł. Musimy uzupełnić tabelę, wymieniamy dolary na złotówki.
Przykład drugiego działania: 
8$ = 24 zł, bo 8 x 3zł = 24 zł
Ćwiczenie 5, 6, 7 i 8 - zadanie dla Mądrali :).

Powodzenia Kochani!
Buziaki😘


9 komentarzy:

Joanna Papuzińska "Asiunia"

  Link do książki w pdf Powyżej znajduje się link do książki Joanny Papuzińskiej w formacie pdf należy kliknąć w link, a strona przekieruje ...