środa, 25 marca 2020

ZWIEDZAMY

Witajcie !

     Na dzisiejszej lekcji przejdziemy przez najciekawsze miejsca w Krakowie.  Niebawem zapoznacie się z opowiadaniem Ireny Landau, gdzie Kuba opowie Wam o swojej wycieczce do Krakowa. Zanim jednak to zrobi, zapoznajcie się z poniższym filmem, a dowiecie się jakie miejsca są warte obejrzenia w drugiej stolicy Polski :)
  

     Prawda, że Kraków to piękne i ciekawe miasto? Warte zwiedzenia. 
     Wiecie już jakie są najciekawsze zabytki w Krakowie. Jeżeli uważnie słuchaliście nagrania to zobaczycie, że Kuba także zwiedził te miejsca podczas swojej wycieczki. 
     Otwórzcie teraz proszę swoje podręczniki na stronie 26-28. Przeczytajcie uważnie tekst lub posłuchajcie tekstu czytanego przeze mnie :)


 
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP

    Przeczytane, przesłuchane? Zatem teraz czas sprawdzić na ile to opowiadanie było dla was zrozumiałe :) W tym celu odpowiedzcie głośno na poniższe pytania:
1. Dokąd Kuba pojechał na wycieczkę?
2.  Co zapamiętał Kuba z wycieczki do Krakowa?
3. Jakie zabytki Kuba zwiedzał w Krakowie? 
4. Dlaczego chłopiec tak mało wiedział na ich temat?
5. Dlaczego dziadkowi zrobiło się smutno, gdy wysłuchał relacji Kuby z wycieczki do Krakowa?

   Odpowiedzieliście już na pytania?
   Świetnie! Więc idziemy dalej. Teraz otwórzcie swoje zeszyty od edukacji polonistycznej i zapiszcie temat dzisiejszej lekcji.

     Gdy już skończysz, otwórz proszę karty ćwiczeń z edukacji polonistycznej i wykonaj zadanie 1-2 na stronie 28, 3 na stronie 29 oraz 1-2 na stronie 32. 

     Uwaga! ZADANIE DLA MĄDRALI :)
Chętni mogą wykonać ćwiczenia 5-8 na stronie 31.

   Zróbcie sobie teraz przerwę, odpocznijcie, naładujcie baterie, bo teraz czas na matematykę...

   Baterie naładowane ? No to do dzieła! :)

    Pamiętacie, ostatnio uczyliśmy się jak dodawać liczbę dwucyfrową do liczby jednocyfrowej. Grupowaliśmy wtedy składniki, by ułatwić nam wykonanie obliczeń. Dzisiaj będziemy uczyć się dodawać dwie liczby dwucyfrowe. Poznacie trzy sposoby grupowania składników, które pomogą wam w szybki sposób obliczyć sumę podanych liczb. Oceńcie, który z nich jest dla was najłatwiejszy :)

A oto one:

źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP

  I sposób: Iza wybrała sposób, w którym pierwszą liczbę przepisuje bez zmian, drugą natomiast grupuje czyli rozkłada na dwa składniki- pierwszy z nich to liczba dziesiątek, drugi natomiast liczba jedności. Następnie po znaku równości dodaje pierwszy składnik do drugiego (liczba dziesiątek), trzeci natomiast przepisuje bez zmian. Ostatni etap stanowi dodanie obu składników do siebie.

II sposób: Olaf wybrał sposób, w którym obie liczby dwucyfrowe grupuje, czyli rozkłada na dwa składniki- pierwszy z nich to liczba dziesiątek, drugi natomiast jedności. Następnie po znaku równości dodaje najpierw dziesiątki do siebie, a później jedności. Ostatni etap stanowi dodanie obu składników do siebie.

III sposób: Zuzia wybrała sposób, w którym pierwszą liczbę przepisuje bez zmian, drugą natomiast rozkłada na dwa składniki. Pierwszy z nich to liczba jedności jaka brakuje do pełnej liczby dziesiątek pierwszego składnika w działaniu, drugi jest liczbą która pozostaje po odjęciu od pierwotnej liczby, która została pogrupowana, pierwszego składnika z tej grupy. Po znaku równości najpierw dodaje do siebie dwa pierwsze składniki, trzeci zaś przepisuje bez zmian. Ostatni etap stanowi dodanie obu składników do siebie.

  Jaki sposób Wy wybierzecie ? :)
  Otwórzcie proszę swoje zeszyty od edukacji matematycznej i zapiszcie temat lekcji.


     Zapisany? W takim razie oceńcie, który sposób obliczeń jest dla Was najłatwiejszy i aby go przećwiczyć wykonaj zadanie 2 z podręcznika na stronie 107. Obliczenia wykonaj w zeszycie.

    Gdy już skończycie, odłóżcie zeszyty na bok, a przygotujcie karty ćwiczeń matematycznych. Aby utrwalić zdobytą dziś wiedzę zrób proszę zadanie 1-3 na stronie 22-23.

Halo, halo MĄDRALE ;) 
Jeżeli macie jeszcze trochę energii i chęci zachęcam do wykonania również ćwiczenia 4 i 5 ze strony 23 :)

                                    Powodzenia Kochani ! :)   

41 komentarzy:

  1. Dla wszystkich miłej pracy :) Adam Żoch

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry zadania wykonane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie taki diabeł straszny, jak go malują :) Szybko Ci poszło. Brawo :)

      Usuń
  3. Dzień dobry

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry. Zadania wykonane. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Proszę Pani dlaczego nie robimy strony 19 w matematyce ?
    Już zrobiłem wszystkie zadania nawet te dodatkowe :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marceli, jeżeli masz chęć i zapał możesz oczywiście zrobić stronę 19 w ćwiczeniach od matematyki :). Staram się nie zarzucać Was zbyt dużą ilością zadań :)

      Usuń
  6. Zadania wykonane ,miłego dnia (:

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie zadania wykonane. Natan L.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zadania zrobione������

    OdpowiedzUsuń
  9. zadania wykonane Zosia i Lena

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry. Wszystkie zadania wykonane. Dla mądrali też :) Sara

    OdpowiedzUsuń
  11. Zadanie zrobione pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. zadanie zrobione Pozdrawia Maja

    OdpowiedzUsuń

Joanna Papuzińska "Asiunia"

  Link do książki w pdf Powyżej znajduje się link do książki Joanny Papuzińskiej w formacie pdf należy kliknąć w link, a strona przekieruje ...