czwartek, 26 marca 2020

NA TROPIE ZABYTKÓW

Witajcie Robaczki! :)

   Dzisiejszym tematem lekcji są zabytki. Podczas zajęć dowiecie się co nazywamy zabytkami, czego dzięki nim możemy się dowiedzieć oraz dlaczego są takie cenne. 
    
     Przed wycieczką klasową do muzeum techniki w Szczecinie wspominałam wam, że zabytkowe przedmioty są bardzo cenne, mają wartość historyczną i naukową. Zabytkiem mogą być meble, narzędzia, stroje, a nawet zabawki! Ale nie tylko...
  
    Otwórzcie swoje podręczniki na stronie 30-31 i zapoznajcie się z przedstawionymi w tekście informacjami, a dowiecie się więcej :)

                                        źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
    Gdy skończysz czytać, sprawdź czy potrafisz odpowiedzieć na poniższe pytania. To bardzo ważne, ponieważ chciałabym abyście zapamiętali z dzisiejszych zajęć:
1. Co to są zabytki?
2. Czego możemy się dowiedzieć dzięki zabytkom?
3. Jakie przedmioty mogą stać się kiedyś zabytkami?
4. Dlaczego należy dbać o zabytki?
    
     Znając ogrom waszych umiejętności jestem  przekonana, że odpowiedzieliście na te pytania bez większego problemu :)
    
     Teraz należałoby zapisać temat lekcji i króciutką notatkę celem utrwalenia zdobytych wiadomości. Otwieramy więc zeszyty od edukacji polonistycznej, bierzemy swoje pióra w dłoń i do dzieła!

   Upsss... Ale ta Wasza Pani Aga to gapa... wczoraj przez przypadek zadałam Wam zadania na dzisiejszy dzień z polskiego. Mam nadzieje, że mi to wybaczycie. Są też plusy, bo dziś macie już "labę" z edukacji polonistycznej :).  

    Jak tam Wasza wczorajsza matematyka? Nie taki diabeł straszny jak go malują prawda ? Chyba nie było, aż tak źle...
    Dzisiaj chciałabym jeszcze trochę przećwiczyć wybrane przez Was sposoby obliczania sumy.
     Otwórzcie karty ćwiczeń matematycznych na stronie 24.
   źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
 W zadaniu 1 musicie wyznaczyć drogę Igora do muzeum. By to zrobić musicie obliczyć wyniki poszczególnych działań. Czerwoną kredką kolorujecie tylko te działania, których wynik jest równy 46. By ułatwić sobie zadanie, nie pomylić się i nie walczyć później z gumką do ścierania weź kartkę lub brudnopis i oblicz wszystkie działania. Następnie pokoloruj odpowiednie pola ;)
 źródło: Mutibook "Nowi Tropiciele", WSiP
   Z treści zadania 2 wiemy, że w konkursie wiedzy o zabytkach wzięło udział 38 uczniów, natomiast w rozpoznawaniu zabytków 36. Musimy obliczyć ilu uczniów razem wzięło udział ogólnie w konkursie. Co zatem trzeba zrobić? Już wiecie, prawda ? :)
dodajemy... Rozpiszcie to działanie wybranym przez siebie sposobem :)
   Zadanie 3 zawiera treść ale czegoś w nim brakuje... Jak możemy wykonać zadanie, skoro nie wiemy co mamy obliczyć? I tutaj jest wasza rola. Musicie ułożyć pytanie do treści tego zadania. Wykonajcie to ćwiczenie w zeszycie. Przepiszcie treść, ułóżcie pytanie i wykonajcie obliczenia. Nie zapominamy o udzieleniu odpowiedzi :)
    Już prawie koniec Kochani....
   Jeszcze tylko zadanie 4, które także wykonacie w zeszycie od edukacji matematycznej. Musicie obliczyć sumy podanych liczb. Przypominam, choć nie muszę, bo doskonale to wiecie, że suma to wynik dodawania :). Obliczenia zapiszcie poznanym wczoraj sposobem, który najbardziej się Wam spodobał :).

   Hej, hej MĄDRALE...!
Zadanie 5 i tekst matematyczny (zadanie 6) na stronie 25 jest dla Was :) 

    Co my tam jeszcze w piątkowym planie mamy? No tak... wychowanie fizyczne. No niestety, dziś wycisku nie będzie...        W ramach w-fu posprzątaj swój pokój, pomóż rodzicom w obowiązkach domowych lub przekop ogródek... 
Ps. Z tym ostatnim żartowałam oczywiście :D

    I w taki oto sposób zakończyliśmy naszą trzecią blogową lekcję i możemy rozpocząć weekend. 

         Uważajcie na siebie Gadulce moje, zostańcie w domach i spędźcie miło weekend z rodziną. Odpoczywajcie!
                                     Ściskam Was mocno! :) 

41 komentarzy:

  1. Zadania wykonane. Pozdrawiam.Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobione.Pozdrowienia dla wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  3. skończyłem już wszystkie zadania nawet te dla mądralów:]

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobione😊pozdrawiam wszystkich😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry. Zadania zrobione. Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego weekendu :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry
    zadania wykonane
    miłego dnia życze

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry zadania wykonane .Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć wszystkim,życzę powodzenia w zadaniach 😜🤑❤️

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry.Zadania zrobiłem . Krzysiu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry zadania wykonane. Zuzia M.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłem stronę 19 w matematyce Marceli Krak :]

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie muszę sprzątać w pokoju bo mam porządek ❤️

    OdpowiedzUsuń
  14. Zadania wykonane

    OdpowiedzUsuń
  15. Zadania wykonane i wysłane na pani maila (: Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłem wszystkie zadania, nawet te dla mądrali. :-) pozdrawiam wszystkich

    OdpowiedzUsuń

Joanna Papuzińska "Asiunia"

  Link do książki w pdf Powyżej znajduje się link do książki Joanny Papuzińskiej w formacie pdf należy kliknąć w link, a strona przekieruje ...