wtorek, 14 kwietnia 2020

KTO BUDUJE DOM?

 
 środa 15.04.2020r.

Witajcie Bąbelki!
    Jak to mówią "Święta, święta i po świętach", które spędziliście (mam nadzieję) w ciepłym rodzinnym gronie :). Niestety czas odpoczynku się skończył, a my zabieramy się znów do ciężkiej pracy. Ale co to dla Nas- Bohaterów, prawda? 💪💪😀
     Ostatnio rozmawialiśmy o tym jak powstaje dom, poznaliśmy etapy powstawania domów i mieszkań oraz materiałów, jakie są wykorzystywane do ich tworzenia. Wiemy, że w budowa domu wymaga ogromu pracy i wysiłku wielu ludzi. Jak myślicie ile osób jest zaangażowanych w budowę jednego domu? 
     W Waszych podręcznikach na stronie 50-51 jest ilustracja oraz tekst, który nieco przybliży Wam odpowiedź na to pytanie 😊. Zapoznajcie się z nim.
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
    Na podstawie ilustracji i tekstu odpowiedz głośno na poniższe pytania.
1. Czym zajmuje się architekt?
2. Co potrzebne jest do pracy architektowi, żeby dobrze zaprojektował dom?
3. Kto wymurował ściany?
4. Kto zajął się dachem?
5. Czym zajmuje się tynkarz?
6. Jakich narzędzi potrzebuje tynkarz do wykonania swojej pracy?
7. Co robi malarz?
8. Jakich narzędzi malarz potrzebuje do pracy?
9. Kto ułożył kafelki?
10. Czyja praca jest jeszcze potrzebna, aby powstał budynek?
11. Jaką rolę odgrywa praca w życiu człowieka?
    Odpowiedzieliście już na pytania? Świetnie! Przechodzimy więc dalej. Na pewno zauważyliście, że na stronie 51 Waszego podręcznika, po prawej stronie znajduje się nowa zasada ortograficzna.
 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
    Musicie zapamiętać, że w zakończeniach męskich nazw zawodów po samogłosce "a" piszemy "rz".
    Zapiszmy więc w zeszytach od edukacji polonistycznej temat lekcji i notatkę w celu utrwalenia poznanej zasady pisowni.


    To co, zabieramy się za ćwiczenia?😊 Do dzieła! 💪
Otwórzcie swoje karty ćwiczeń polonistycznych na stronie 56-57.
  źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
    W zadaniu 1 pokolorujcie co drugą literę, by odczytać nazwy maszyn pracujących na budowie. Następnie uzupełnijcie nimi zdanie, ale UWAGA, musicie zamienić formę tych wyrazów z liczby pojedynczej na liczbę mnogą. 
    W zadaniu 2 przeczytajcie napisy na tabliczkach. Zastanówcie się, które z nich przypominają o właściwym zachowaniu na placu budowy. Postaw przy nich "ptaszek". 
    W zadaniu 3 i 4 utrwalamy poznaną zasadę pisowni. W pierwszym z nich należy dopisać końcówkę "arz" do każdego wyrazu. Przeczytajcie, jakie wyrazy wam powstały. W zadaniu 4 natomiast uzupełniamy zdania odpowiednimi wyrazami z ramki. Przeczytajcie zdania, dobierzcie wyrazy pasujące do każdego z nich i wpiszcie je w odpowiednim miejscu. Pamiętajcie- zdanie rozpoczynamy wielką literą! Gdy już to zrobicie podkreślcie zakończenie "arz" w wyrazach, które wpisaliście.  
     
     Takie zadania dla Was to "pryszcz"! 😀 Macie jeszcze trochę siły na matematykę? Jeżeli potrzebujecie przerwy- odpocznijcie i wróćcie do tutaj, gdy naładujecie baterie. 
     Jak Wam idzie szlifowanie tabliczki mnożenia i dzielenia w zakresie 100? Mam nadzieję, że codziennie ją doskonalicie. Pamiętajcie, że możecie ćwiczyć  ją w formie zabawy. Zaproponujcie rodzicom bądź rodzeństwu grę na wyzwania, którą uwielbiacie wplatając w nią tabliczkę mnożenia i dzielenia. Przykładowo ktoś zadaje wam działanie- Wy odpowiadacie. Jeżeli odpowiecie dobrze to z kolei Wy jesteście osobami pytającymi. Jeżeli odpowiecie źle- robicie, załóżmy 5 przysiadów. Możecie modyfikować zadania. W połączeniu mamy wychowanie fizyczne z matematyką 😀. Polecam również znaną Wam platformę  "learningapps". Tam także znajdują się aplikacje, dzięki którym macie możliwość doskonalenia tabliczki mnożenia. Ważne jest byście ją ćwiczyli i o niej nie zapominali! Jest to jeden z najważniejszych elementów edukacyjnych w klasie 2. 
     Jak już się pewnie domyślacie, dziś ćwiczymy tabliczkę mnożenia i dzielenia. Otwieramy karty matematyczne na stronie 46-47.  
 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
      Zadanie 1- obliczamy i wpisujemy odpowiednie liczby. Zaczynamy od liczby 4 i idziemy zgodnie z kierunkiem strzałek wykonując przy tym działanie jakie jest pod strzałką. 
Przykład:
      Zadanie 2- Za pomocą mnożenia musicie obliczyć ile cegieł potrzebuje murarz, żeby dokończyć budowę ściany, a następnie dokończcie rysunek. Aby obliczyć ile cegieł brakuje należy policzyć w ilu rzędach brakuje cegieł i pomnożyć to przez ilość cegieł, które powinny być w jednym rzędzie. 
     Zadanie 3- obliczcie wyniki mnożenia na pojemnikach z farbą. Możecie zapisać je pod spodem, by ułatwić sobie zadanie :). Następnie pokolorujcie na zielono pojemnik z farbą, na którym wynik mnożenia jest największy, natomiast na czerwono- ten, na którym wynik jest najmniejszy. 
 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
      Zadanie 4- wiemy, że Elektryk kupił 56 lamp sufitowych. Musi założyć po 7 lamp w każdym pomieszczeniu. Waszym zadaniem jest obliczyć do ilu pomieszczeń wystarczy tych lamp. Najpierw otoczcie pętlami lampy zgodnie z treścią zadania czyli w jedną pętlę otaczamy po 7 lamp. Gdy już to zrobicie wykonajcie działanie. Podpowiadam- należy wykonać dzielenie ;). Na końcu zapiszcie odpowiedź.
     Zadanie 5- zadanie z treścią, ale czegoś w nim brakuje... Dokładnie- brakuje w nim pytania. I to jest Wasze zadanie Kochani, musicie ułożyć pytanie do podanej treści zadania. Następnie wykonajcie obliczenia i zapiszcie odpowiedź na pytanie, które sami ułożycie :).
    Zadanie 6- Każdą liczbę w niebieskiej ramce dzielimy przez 7, następnie wybieramy spośród dwóch liczb, jedną, która jest poprawnym wynikiem i kolorujemy ją na żółto.
   Zanim wykonacie zadanie 7, które należy wykonać w zeszycie, zapiszcie w nim temat dzisiejszej lekcji. 
    Teraz ułóżcie treść zadania do działania. Zapiszcie ją w zeszycie, wykonajcie obliczenia i odpowiedzcie na pytanie do treści zadania.
      
      W ramach edukacji muzycznej posłuchajcie piosenki pt. "Dom".
Uwaga! Ma ktoś ochotę na 6 z muzyki? Możecie nauczyć się wybranej zwrotki i refrenu tej piosenki i przesłać mi nagranie. Z przyjemnością Was posłucham 😍😎.
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP

Powodzenia Kochani! 💓👍   

 
 

25 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry zadania zrobione😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Pani Agnieszko.Po świętach dobrze. Pozdrawiam Krzysiu

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry.Zadania wykonane pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry.Zadania zrobione, miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zadania wykonane. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobione😊 i w temacie dwa razy tynkarz jest😊

    OdpowiedzUsuń
  8. ZADANIA ZROBIONE POZDRAWIAM WSZYSTKICH MAJA

    OdpowiedzUsuń
  9. dzień dobry.zadania wykonane pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Joanna Papuzińska "Asiunia"

  Link do książki w pdf Powyżej znajduje się link do książki Joanny Papuzińskiej w formacie pdf należy kliknąć w link, a strona przekieruje ...