czwartek, 2 kwietnia 2020

PRZECHWAŁKI KROKUSA


Dzień dobry Bąbelki! :)
      Wczoraj poznaliście kwiaty, które są oznaką nadchodzącej wiosny. Pamiętacie ich nazwy? Tak, tak... są nimi między innymi zawilce, przylaszczka, przebiśnieg i krokus. Dzisiejszą lekcję zaczniemy z przechwałkami właśnie krokusa w wierszu Melanii Kapelusz pt. "Krokus". Otwórzcie podręczniki na stronie 40-41 i zapoznajcie się z tekstem lub otwórzcie nagranie i posłuchajcie opowiadania czytanego przeze mnie :)
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
      Sprawdźmy, czy tekst ten był dla Was zrozumiały. Porozmawiajcie na jego temat z rodzicami lub rodzeństwem :)
1. Co pojawiło się na łące?
2. Jak zachowywały się rozkwitające kwiaty?
3. Dlaczego każdy z nich chciał być pierwszy?
4. Co sprawiło, że Pierwszy zachorował?
5. Co zmieniło się w jego zachowaniu po wyzdrowieniu?
      Ciekawa jestem, czy rozwiążecie wiosenne zagadki przygotowane dla Was na stronie 42 w podręczniku :)
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
        Odgadnij, co przedstawiają zdjęcia :)
Kochani zadanie 2 w podręczniku na stronie 42 jest dla Was. Aż sama ciekawa jestem jaką zagadkę ułożycie. Zapiszcie ją w swoich zeszytach od edukacji polonistycznej pod tematem lekcji :)

 
     Gdy już skończycie, otwórzcie karty ćwiczeń polonistycznych na stronie 44.
 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
     W zadaniu 1 pracujemy z tekstem. Waszym zadaniem jest poprawić zdania, tak by były zgodne z treścią opowiadania pt. "Krokus". Jeżeli go nie pamiętacie dokładnie to otwórzcie swoje podręczniki na str. 40-41 i poszukajcie odpowiednich fragmentów lub wysłuchajcie opowiadania raz jeszcze :)
    Zadanie 2- stopniowanie przymiotników. Jak je stopniować tłumaczyłam Wam we wczorajszym poście i podczas lekcji online ;). W tym zadaniu należy uzupełnić brakujące stopnie przymiotników. 
  źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
     Zadanie 4- kolorujemy rysunek Kochani. Ale UWAGA- kolorujemy go zgodnie z ilustracją zamieszczoną w podręczniku na stronie 41. Następnie w liniaturze wypisujemy pary wyrazów składających się z rzeczownika i określających ich przymiotników. Co to znaczy? Wytłumaczę Wam to najprościej jak umiem:
 jaki? jaka? jakie? (przymiotnik)- wysokie
kto ? co? (rzeczownik)- góry
Zatem ja wybrałam przymiotnik wysokie, który jest określeniem rzeczownika góry.
Moja para wyrazów: wysokie góry.
   Zadanie 5- Musicie podkreślić wyrazy, które należą do rodziny wyrazu góra. Przypominam, że rodzina wyrazów to pochodząca od jednego wyrazu grupa wyrazów, w których można wskazać wspólną cząstkę. Zdarza się jednak, że wspólna cząstka może się nieznacznie różnić w wyrazach tej samej rodziny np. śnieg, śniegowce, zaśnieżony. 
   Gdy podkreślicie już te wyrazy, ułóżcie zdanie z jednym z nich i zapiszcie je w liniaturze poniżej :) 

Hej, hej MĄDRALE! 
Macie ochotę na lekcje kodowania? :) Jest dla Was, strona 46-47.
    
     Macie jeszcze trochę energii na matematykę? Na pewno tak! Jeżeli potrzebujesz przerwy-odpocznij. I wróć do  Nas, gdy nabierzesz sił :)
     Ostatnio było odejmowanie na trzy sposoby, dziś natomiast odczytywanie wskazań termometrów. Pamiętacie jak uczyliśmy się kiedy termometr wskazuje temperaturę poniżej zera, a kiedy powyżej? Dziś nauczymy się określać różnicę temperatur :)

   źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
     Dla przypomnienia- gdy termometr wskazuje temperaturę powyżej zera, wiemy że temperatura jest dodatnia. W przypadku, gdy termometr pokazuje nam temperaturę poniżej zera wiemy, że temperatura jest ujemna (mróz).
     W środę temperatura wynosiła 15⁰C, w czwartek natomiast spadła ona do 7⁰C. Różnica jak wiecie jest to wynik odejmowania. Tak samo jest w przypadku temperatur. By obliczyć jaka jest różnica temperatur wystarczy od wyższej temperatury odjąć tą niższą. Wynik, który otrzymamy jest naszą różnicą temperatur. Więc w naszym przykładzie wynosi ona 8⁰C.
      Czas na Wasze działanie Robaczki. Otwórzcie zeszyty od matematyki i zapiszcie poniższy temat. 

      Temat zapisany, więc bierzemy się za ćwiczenia :)
Otwórzcie je proszę na stronie 36-37.
 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
     Zadanie 1- Temperatura na środkowym termometrze wynosi 0⁰C. Na termometrze po lewej stronie musicie zaznaczyć temperaturę o 15⁰C wyższą od tej środkowej temperatury, natomiast na termometrze po prawej stronie o 10⁰C niższą niż na środkowym. 
        Zadanie 2- Z treści zadania wiemy, że w nocy temperatura wynosiła 6⁰C poniżej zera (czyli była ujemna), natomiast w dzień wzrosła do 7⁰C powyżej zera. Twoim zadaniem jest zaznaczyć na termometrach te temperatury.
W zadaniu 3 macie podane temperatury mierzone w nocy i w dzień. Waszym zadaniem jest obliczyć i wpisać ich różnicę. Jak to zrobić wytłumaczyłam Wam wyżej :) Gdy już skończycie uzupełniać tabelę otwórzcie proszę zeszyty do edukacji matematycznej i pod tematem zapiszcie ułożone przez Was pytanie do tabeli. Wykonajcie obliczenia i napiszcie odpowiedź.
      ZADANIE 4 DLA CHĘTNYCH :)
     Zadanie 5- podpisujemy termometry nazwami miast na podstawie informacji w ćwiczeniu :)
  
      Po matematyce poruszajcie się trochę w ramach wychowania fizycznego. Proponuję:
1. 10 x przysiadów
2. 10 x pajacyków 
3. 10 x składanek
4. 10 x podskoków obunóż
5. 10 x podskoków na prawej nodze
6. 10 x podskoków na lewej nodze 
7. 10 x wymachy obu rąk w przód
8. 10 x wymachy obu rąk w tył

Powodzenia, ściskam Was mocno!😘💓 
Udanego weekendu, odpoczywajcie ! 
  
 

12 komentarzy:

Joanna Papuzińska "Asiunia"

  Link do książki w pdf Powyżej znajduje się link do książki Joanny Papuzińskiej w formacie pdf należy kliknąć w link, a strona przekieruje ...