Witam, witam !
Wczorajszy post dotyczył między innymi pierwszych oznak wiosny. Wspomniałam Wam, że podczas Naszego ostatniego spaceru, na swojej drodze napotkaliśmy przebiśniegi i krokusy, które zwiastowały Nam nadejście wiosny. Dzisiejsze zajęcia dotyczą wiosennych kwiatów, do których należą między innymi właśnie krokusy i przebiśniegi, ale nie tylko. O jakich kwiatach mowa, opowie Wam Barbara Lewandowska w swoim wierszu pt. "Wiosna". Otwórzcie swoje podręczniki na stronie 38-39 i zapoznajcie się z jego treścią.
Źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Skoro już przeczytałeś tekst to czas na rozmowę na temat jego treści :) Poproś mamę, tatę, brata lub siostrę, by zadali Ci poniższe pytania i odpowiedz na nie :)1. O czym szumi wiosna?
2. Jakie kwiaty pierwsze zakwitają na wiosnę?
3. Jakie oznaki wiosny możemy dziś dostrzec za oknem?
4. Podaj przykłady roślin chronionych.
Jak Wam poszło? Na bank świetnie sobie poradziliście ! :)
Chcecie dowiedzieć się więcej na temat roślin chronionych w Polsce? Zobacz poniższy film, który dla Was przygotowałam :)
Wiecie już jakie rośliny są oznaką wiosny oraz które są chronione. Czas zatem zapisać temat lekcji i zrobić notatkę z tego czego się dziś dowiedzieliście :) Otwieramy więc zeszyty od edukacji polonistycznej.
Zanim rozpoczniemy ćwiczenia musicie wiedzieć, że w zakończeniach wyrazów piszemy "ść".
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Temat zapisany, notatka zrobiona, więc bierzemy się za ćwiczenia. Zaczynamy od j. polskiego :)
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
W zadaniu 1 pracujemy z tekstem. Musicie dopasować do siebie fragmenty zdań z wiersza "Wiosna". Jeżeli ich nie pamiętasz, otwórz podręcznik na s.38 i wyszukaj odpowiednie fragmenty tekstu. Pamiętaj o rozwiązaniu również "kropki". Musisz wypisać pary rymujących się wyrazów z fragmentów powyżej, a następnie samodzielnie ułożyć rymy związane z wiosną oraz zapisać je w zeszycie. Wystarczą dwie pary :)
W zadaniu 2 przypominamy sobie czasowniki, rzeczowniki i przymiotniki. Waszym zadaniem jest wypisać po dwa, z wiersza pt. "Wiosna". Przypominam, że czasowniki odpowiadają na pytanie: co robi? co się z nim dzieje?, rzeczowniki- kto? co?, natomiast przymiotniki- jaka? jaki? jakie?
Źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Zadanie 3- kalendarz. Na żółto kolorujemy okienko z nazwą miesiąca oraz numerem dnia, w którym zaczyna się kalendarzowa wiosna. Mam nadzieję, że każdy z Was pamięta tę datę :) Odpowiedzcie również na pytanie poniżej.
W zadaniu 4 podpisujemy zdjęcia nazwami wiosennych kwiatów. Pomoże Ci w tym podręcznik na stronie 38-39 lub film zamieszczony powyżej :).
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
W zadaniu 5 łączymy liniami w pary wyrazy. Zauważcie, że należy połączyć wyraz w liczbie pojedynczej z wyrazem w liczbie mnogiej :).
Z zadaniem 6 każdy z Was sobie poradzi. Tworzymy wyrazy i je zapisujemy. Łączymy sylabę z końcówką "ść".
Jak tam Wasza wczorajsza matematyka? Daliście radę ogarnąć sposoby odejmowania? Z pewnością tak !
Zróbcie sobie chwilę przerwy, a gdy będziecie już gotowi zabierzcie się za matematykę :)
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Zadanie 1 - ćwiczymy odejmowanie dowolnym sposobem.
Zadanie 2- przypominamy sobie grafy Kochani. W pierwsze okienko grafu należy wpisać taką liczbę, która po dodaniu liczby znajdującej się nad strzałką da nam wynik taki jaki jest w okienku po prawej stronie grafu :) W okienku pod strzałką natomiast wpisujemy liczbę jaką należy odjąć od liczby znajdującej się po prawej stronie grafu, by dała nam wynik taki jak w okienku po lewej stronie grafu.
Zadanie 3- każdy wazon to wynik działania. W pierwszym i trzecim przykładnie musisz wpisać taki składnik, który po dodaniu drugiego składnika da Ci sumę wynoszącą tyle co na wazonie. W drugim przykładzie należy wpisać taką liczbę która po odjęciu 48 da nam różnicę wynoszącą 28.
Zadanie 4- zadanie z treścią. Wiemy, że początkowo było 50 krokusów, część z nich (nasza szukana) przekwitło. Skoro przekwitły to już ich nie ma. Wiemy także, że zostało ich 27. Musicie znaleźć taką liczbę jaką należy odjąć od 50, by zostało 27. Podpowiem Wam, że wystarczy od początkowej liczby krokusów odjąć, te które zostały i w ten sposób znajdziecie liczbę tych przekwitniętych :). Pamiętaj, by zapisać odpowiedź.
Zadanie 3- każdy wazon to wynik działania. W pierwszym i trzecim przykładnie musisz wpisać taki składnik, który po dodaniu drugiego składnika da Ci sumę wynoszącą tyle co na wazonie. W drugim przykładzie należy wpisać taką liczbę która po odjęciu 48 da nam różnicę wynoszącą 28.
Zadanie 4- zadanie z treścią. Wiemy, że początkowo było 50 krokusów, część z nich (nasza szukana) przekwitło. Skoro przekwitły to już ich nie ma. Wiemy także, że zostało ich 27. Musicie znaleźć taką liczbę jaką należy odjąć od 50, by zostało 27. Podpowiem Wam, że wystarczy od początkowej liczby krokusów odjąć, te które zostały i w ten sposób znajdziecie liczbę tych przekwitniętych :). Pamiętaj, by zapisać odpowiedź.
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Zadanie 5- zadanie z treścią. Wiemy że na jednym klombie zakwitło 25 żółtych tulipanów. Ogólnie zakwitło ich 43. Musicie obliczyć ile czerwonych tulipanów zakwitło. Jak to zrobić? Wystarczy, że od liczby wszystkich tulipanów odejmiecie liczbę żółtych tulipanów, a różnica, która Wam wyjdzie to liczba czerwonych tulipanów. Narysuj je i zapisz odpowiedź :).
Zapewne jesteście już zmęczeni, mieliście dziś sporo pracy, a czeka nas jeszcze czwartkowa technika. W związku z tym zadanie 6 i 7 jest dla MĄDRALI, którzy nigdy nie mają dość ;)
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Wspomniałam o technice- tak Kochani. Waszym zadaniem jest wykonanie kwiatka jednego bądź kilku z pudełka po jajkach, które każdy z Was na pewno ma w swoim domu. Pamiętajcie, że każdy przedmiot można czymś zastąpić. Nie masz w domu słomki? Weź w takim razie długą wykałaczkę, nie masz bibuły by zrobić listki? Weź zieloną torebkę foliową. Brak wycinanek ? Pokoloruj biały papier mazakami lub kredkami. Nie masz farb? Weź sok malinowy albo buraczki i pofarbuj nim swój kawałek pudełka po jajkach :)
Powodzenia Miśki!
Na zdjęcia Waszych pięknych kwiatów czekam do poniedziałku :)
Ściskam!
wszystko zrobione pozdrawiam:)
OdpowiedzUsuńSuper :) Ściskam mocno :)
UsuńZadania zrobione pozdrawiam!😍🤑😜
OdpowiedzUsuńBardzo się cieszę. Ściskam :)
UsuńZrobiłem wszystkie zadania nawet te dla mądrali,ale plastyki jeszcze nie.
OdpowiedzUsuńSuper :) Macie cały weekend, by zrobić kwiatki :)
UsuńWszystkie zadania zrobione, zostały mi tylko kwiatki :) Pozdrawiam :* :* :)
OdpowiedzUsuńSuper Zuzia :) macie trochę czasu, by je wykonać :) Ściskam Cię mocno :* :)
UsuńZrobiłem zadania a kwiatki później . Krzysiu
OdpowiedzUsuńBardzo się cieszę Krzysiu :) Ściskam :)
UsuńZadania zrobione. Pozdrawiam :-)
OdpowiedzUsuńSuper :) Pozdrawiam :)
UsuńWszystko zrobione pozdrawiam
OdpowiedzUsuńBardzo się cieszę. Pozdrawiam :)
UsuńZrobiłem zadania miłego dnia :)
OdpowiedzUsuńSuper :) Tobie również miłego :)
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńDzień dobry. Kwiatki zrobione🙂pozdrawiam wszystkich.
OdpowiedzUsuńDzień dobry. Widziałam Ala, śliczne :) Pozdrawiamy również :)
UsuńZadania zrobione
OdpowiedzUsuń:)
UsuńDzieni dobry :-)
OdpowiedzUsuńDzień dobry :)
UsuńZadanie wykonane
OdpowiedzUsuńSuper Lenka :)
Usuń:)
OdpowiedzUsuńZadania zrobione
OdpowiedzUsuńSuper Zosia 🙂
UsuńZadania wykonane. Zdjęcia kwiatków wysłane :) Sara
OdpowiedzUsuńBardzo się cieszę Sara. Dziękuje 🙂
UsuńZadania zrobione :-) pozdrawiam wszstkich!
OdpowiedzUsuńSuper Mati 🙂 ściskam 🙂
Usuń😊
OdpowiedzUsuńzadania zrobione pozdrawiam wszystkich maja
OdpowiedzUsuńBalkon to idealne miejsce, aby odpocząć i zrelaksować się po ciężkim dniu pracy. Wybierając meble z oferty https://ogrodolandia.pl/meble-balkonowe, możesz łatwo stworzyć oazę spokoju, ciesząc się komfortem i pięknem otaczającej przestrzeni.
OdpowiedzUsuń