Dzień dobry Miśki!
Wczoraj matematyka, dziś język polski. Podczas zajęć popracujemy trochę z tekstem, a dokładniej wierszem Pawła Boręsewicza pt. "Wyścig w workach". Otwórzcie swoje podręczniki na stronie 26 i zapoznajcie się z jego treścią. Zwróćcie uwagę na właściwą intonację i znaki przystankowe.
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Przeczytane? Sprawdźcie zatem czy rozumiecie treść przeczytanego wiersza. Odpowiedzcie głośno na poniższe pytania lub poproście rodziców o pomoc i porozmawiajcie z nimi na temat jego treści.
1. Jaka atmosfera panowała przed startem, a jaka w czasie trwania wyścigu?
2. Opisz, jak przebiegała rywalizacja.
3. Jakie emocje towarzyszyły występom dzieci?
4. Dlaczego dzieci smuciły się po zakończeniu wyścigu?
5. Co powiedziała Marta i jak rozumiecie jej słowa?
6. Co autor chciał osiągnąć za pomocą wykrzykników?
Jak Wam poszło? :) Jestem przekonana, że świetnie!
Skoro uporaliśmy się już z tekstem to czas rozwiązać jakieś zadanka. Zanim jednak do nich przejdziemy, zapiszcie temat lekcji w swoich zeszytach od edukacji polonistycznej.
Teraz otwórzcie swoje karty ćwiczeń polonistycznych na 28 - 29 stronie i do dzieła!
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Ćwiczenie 1 - każdy wyraz podzielcie na sylaby i obok każdego z nich napiszcie ile tych sylab występuje w danym wyrazie. Następnie, ołówkiem połączcie ilustrację przedstawiającą sportowca z odpowiednim wyrazem przedstawiającym jego nazwę. Na koniec zapiszcie powyższe wyrazy według danej kolejności: od najmniejszej liczby sylab do największej.
Ćwiczenie 2 - obok cech, które według Was powinien posiadać sportowiec, narysujcie medale. Następnie pod zadaniem kropkowym, w liniaturze odpowiedzcie na pytanie: "Jaki powinien być sportowiec?". Pamiętajcie o wielkiej literze na początku zdania i kropce na jego końcu.
Ćwiczenie 3 - Przeczytaj poniższe części zdań, weź ołówek i połącz odpowiednie fragmenty zdań ze sobą. Utworzone zdania będą powiedzeniami, zastanów się co one oznaczają.
Ćwiczenie 4 - z przeczytanego wiersza pt. "Wyścig w workach" wypisz wszystkie imiona dzieci, które wzięły udział w zawodach. Pamiętajcie, że imiona piszemy wielką literą.
Ćwiczenie 5 - rymowanki :D połączcie w pary wyrazy, które się rymują, następnie w wierszu znajdźcie dwie inne pary wyrazów, które się rymują i zapiszcie je w liniaturze.
Na dziś zaplanowane mamy jeszcze powtórzenie wiadomości z poprzedniego miesiąca.
Ćwiczymy z Noni!
Otwórzcie swoje ćwiczenia na następnej stronie. Postarajcie się wykonać zadania samodzielnie i sprawdzić jak radzicie sobie z poznanym materiałem.
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Ćwiczenie 1 - opis ilustracji. Opisz to co się dzieje na ilustracji. W swoim opisie podkreśl na zielono czasowniki, a rzeczowniki na niebiesko. Możesz dokończyć kolorowanie ilustracji.
Ćwiczenie 2 - podpisujemy znaki drogowe odpowiednimi nazwami.
Ćwiczenie 3 - Z podanej rozsypanki literowej, ułóżcie wyrazy i je zapiszcie w liniaturze.
Ćwiczenie 4 - pokolorujcie tą samą kredką ramkę z nazwą państwa i nazwą jego mieszkańca.
Ćwiczenie 5 - wypisujemy nazwy zwierząt żyjące na łące.
Ćwiczenie 6 - skreślamy niepotrzebne wyrazy.
Powodzenia!
Wasza Pani Aga
Zadania zrobione
OdpowiedzUsuń:)
UsuńZadania zrobione
OdpowiedzUsuń:)
UsuńZadania skończone. Miłego dzionka.
OdpowiedzUsuńDziękuję i wzajemnie :)
UsuńZadania zrobione.
OdpowiedzUsuń:)
UsuńZadania zrobione, miłego dnia życzę :)
OdpowiedzUsuńDziękuję i wzajemnie :)
Usuń:)
OdpowiedzUsuńŚciskam :)
OdpowiedzUsuńDziękuję i wzajemnie :)
OdpowiedzUsuńZadania zrobione 😀
OdpowiedzUsuńSuper :)
UsuńZadania zrobione, pozdrawiam Panią :)
OdpowiedzUsuńŚciskam mocno :)
UsuńProszę Pani zadania zrobione :)
OdpowiedzUsuńZadania zrobione:)
OdpowiedzUsuń