Dzień dobry!
Na dzisiejszej lekcji będziemy doskonalić umiejętność dodawania i odejmowania liczb trzycyfrowych za pomocą rozpisywania według poznanych sposobów. Będziemy także ćwiczyć umiejętność porównywania liczb stosując znaki mniejszości, większości i równości. Zajmiemy się również określaniem liczby setek, dziesiątek i jedności w liczbach trzycyfrowych.
Zapiszcie temat lekcji w zeszycie od edukacji matematycznej i wykonajcie podane ćwiczenia. Treść zadań znajduje się w Waszych ćwiczeniach od matematyki.
Teraz przejdźmy do ćwiczeń. Otwieramy karty matematyczne na stronie 28 - 29 i zaczynamy.
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
Ćwiczenie 1 - podobne zadanie, do tego które robiliśmy na zoomie. Z tym, że sytuacja teraz jest odwrotna. Musimy odczytać z rysunku przedstawione na nim liczby, a następnie je zapisać.
Przykład (rys. pierwszy):
Mamy pokolorowane dwie setki (200), pięć dziesiątek (50) i 7 jedności (7). W połączeniu daje nam to liczbę: 257.
Ćwiczenie 2 - teraz z podanych liczb musimy odczytać ile każda z nich ma setek, dziesiątek i jedności. Postępujemy według podanego wzoru.
Ćwiczenie 3 - W tym zadaniu musimy odczytać liczby z podanych danych (ilości setek, dziesiątek i jedności), a następnie porównać obie liczby ze sobą i wstawić odpowiedni znak: mniejszości, większości lub równości.
Ćwiczenie 4 - to zadanie proszę wykonać w zeszycie. Musicie obliczyć podane działania. Możecie to zrobić dowolnym, poznanym wcześniej sposobem lub po prostu przepisać działania i po znaku równości napisać wynik.
Ćwiczenie 5 - w tym ćwiczeniu musimy obliczyć podane działania przedstawionym sposobem: liczbę trzycyfrową rozpisujemy na pełną liczbę setek (400) i dziesiątek (50) dodajemy do tego drugi składnik (20). Po znaku równości przepisujemy setki (400) i dodajemy do nich sumę dziesiątek (50 + 20) [70]. Ostatni etap stanowi dodanie do siebie dwóch ostatnich składników (400 + 70) i napisanie wyniku (470).
Ćwiczenie 6 - polecenie tego zadania jest dokładnie takie samo jak poprzedniego, z tym że sposób wykonania jest inny. Tym razem rozpisujemy obie liczby. Pierwszy składnik rozpisujemy na setki (200) i dodajemy do nich setki z drugiego składnika (100). Do nich dodajemy dziesiątki z pierwszego składnika (50) i z drugiego (20). Po znaku równości piszemy sumę setek (300) i dodajemy do niej sumę dziesiątek (70). Ostatni etap stanowi dodanie dwóch pozostałych składników i zapisanie wyniku (370).
Ćwiczenie 7 - polecenie znów jest takie same, ale teraz wykonujemy działania odejmowania. Pierwszą liczbę przepisujemy bez zmian(340), drugą natomiast rozpisujemy na liczbę setek (200) i dziesiątek (30). Po znaku równości wpisujemy różnicę pierwszej liczby (340) oraz liczby pełnych setek (200) i odejmujemy od niej jeszcze dziesiątki (30). Ostatni etap stanowi odjęcie odjemnika od odjemnej i wpisanie wyniku.
Powodzenia!
Zadania wykonane. Miłego dzionka :D
OdpowiedzUsuńZadania zrobione Miłego dnia. 😍❤🌈
OdpowiedzUsuńZuzia jak robisz te minki?
UsuńMinki można zrobić na telefonie:)
UsuńDziękuję za podpowiedź.
UsuńZadania skończone.Miłego dzionka:D
OdpowiedzUsuńProszę Pani zadania wykonane miłego dnia i do usłyszenia
OdpowiedzUsuńZadania zrobione
OdpowiedzUsuńJa pracuję na tablecie a na tablecie się da robić takie minki
OdpowiedzUsuńaha to spróbuję zrobić na telefonie. Dziękuję za podpowiedź.
Usuń
OdpowiedzUsuńZadania zrobione i fajna niespodzianka😄😁
Ja czasami pisze na telefonie albo na komputerze minki robie na telefonie
OdpowiedzUsuń😅
Dziękuję za podpowiedź.
UsuńZadanie wykonane Zosia i Lena
OdpowiedzUsuńZROBIONE
OdpowiedzUsuńZadania zrobione.
OdpowiedzUsuńProszę Pani a wrzuci pani dziśaj lekcje z jutra na bloga? Bo ja jutro o 8:00 jadę do ortodonty.
OdpowiedzUsuńPrzepraszam Zuzia, nie dałam rady.
UsuńZadania zrobione :-)
OdpowiedzUsuńzapomniałam napisać, zadania zrobione
OdpowiedzUsuń