wtorek, 31 marca 2020

CO NOWEGO NA WIOSNĘ?


 Środa 01.04.2020r.

Dzień doberek :)
   Dzisiejszym tematem lekcji są oznaki wiosny. 
Zapewne każdy z Was potrafi wymienić kilka zmian zachodzących w przyrodzie, wywołanych zmianą pory roku z zimy na wiosnę. Kilka udało Nam się też dostrzec podczas naszego ostatniego spaceru np. zmianę temperatury na wyższą lub rozkwit krokusów czy przebiśniegów.  A może sam także zauważyłeś już jakieś inne zmiany, które przygotowała dla Nas wiosna? :)
    O wiosennych nowinach opowie Wam Wojciech Mikołuszko. Tekst znajduje się w Waszych podręcznikach na stronie 36-37. Zapoznajcie się z nim i odpowiedzcie głośno sobie lub rodzicom na poniższe pytania :)
źródło: Mutibook "Nowi Tropiciele", WSiP
 1. Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie na wiosnę?
 2. Co się dzieje w świecie zwierząt, gdy nadchodzi wiosna?
 3. Jakie motyle witają wiosnę?
 4. Gdzie zimowały nietoperze?
 5. Jakie ssaki przychodzą na świat wiosną?
 6. Co się dzieje w jeziorach i stawach?
 7. Gdzie płazy znoszą jaja?
      Chcecie dowiedzieć się więcej na temat wiosny w świecie zwierząt? Obejrzyjcie film, który dla Was przygotowałam :)
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
    Otwórz teraz proszę swój zeszyt od edukacji polonistycznej i zapisz temat lekcji.

     Gotowe? :) Świetnie! W takim razie proszę Cię abyś w swoim zeszycie wykonał polecenia, które znajdują się poniżej. To będzie Twoja notatka z lekcji :) Przypominam, ze zdanie zaczynamy pisać wielką literą, a kończymy kropką.
1.  Napisz jakie są pierwsze oznaki wiosny.
2. Napisz co się dzieje w świecie zwierząt, gdy nadchodzi wiosna.
3. Wskaż w tekście na stronie 36 nazwy zwierząt. Zapisz je w zeszycie w kolejności alfabetycznej.
   Gdy już skończcie pisać notatkę, otwórzcie swoje karty ćwiczeń polonistycznych na stronie 38-39.
 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
      Jestem pewna, że bez trudności połączysz w zadaniu 1 symbol z jego objaśnieniem :). Myślę, że problemem nie będzie stanowiło dla Ciebie również zadanie 2, w którym na podstawie tekstu "Wiosenne nowiny" musisz uzupełnić zdania wyrazami znajdującymi się w ramce. Przeczytaj je, następnie przeczytaj zdania, dopasuj wyrażenia z ramki i wpisz w odpowiednie miejsce :). 
źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
 
      W zadaniu 4 musicie połączyć sylaby tak, by powstały z nich nazwy zwierząt. Używajcie różnych kolorów kredki, by odróżnić, które sylaby tworzą konkretne nazwy :) Gdy już skończycie wypiszcie w liniaturze pod obrazkiem nazwy zwierząt, które budzą się z zimowego snu. Jeżeli ich nie pamiętasz, wróć do tekstu w podręczniku na stronie 36-37.
 źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
     W zadaniu 5 stopniujemy przymiotniki :)
    Przypominam, że przymiotnik to część mowy określająca cechy istot żywych takich jak człowiek czy zwierzęta, rzeczy czy stanów. Odpowiada na pytania: jaka? jaki? jakie?
    Co to znaczy stopniowanie przymiotników? 
Mamy trzy rodzaje stopni przymiotników:
1. równy
2. wyższy
3. najwyższy  
    Stopień równy- to przymiotnik w podstawowej formie, stopnia wyższego  używamy, gdy chcemy podkreślić daną cechę przymiotnika, natomiast w stopniu najwyższym wyróżniamy cechę na tle innych. 
   Poniżej przedstawię Wam przykład stopniowania przymiotnika "miły":
1. stopień równy: miły
2. stopień wyższy: milszy
3. stopień najwyższy: najmilszy
   Teraz już beż problemu wykonasz zadanie 5. 
     
     Świetnie Ci idzie! :) Zrób sobie teraz przerwę, odpocznij, naładuj akumulatory i bierzemy się za matematykę.  

         Jesteście gotowi? To zaczynamy! 
        Było dodawanie to teraz czas na odejmowanie. Ostatnio uczyliśmy się jak dodawać liczby dwucyfrowe do siebie na trzy sposoby. Dziś poznacie trzy sposoby odejmowania takich liczb.
  źródło: Multibook "Nowi Tropiciele", WSiP
   Sposób I: Sara po znaku równości przepisuje odjemną (liczbę od której będziemy odejmować) bez zmian, natomiast odjemnik (liczbę, którą będziemy odejmować od odjemnej) grupuje, czyli rozkłada na dwie liczby, w której pierwsza stanowi dziesiątki odjemnika, a druga jedności. Po znaku równości wpisuje wynik odejmowania odjemnej i dziesiątek, a jedność przepisuje. Ostatni etap stanowi odejmowanie obu tych liczb i wpisanie wyniku końcowego. 
   Sposób II: Kuba po znaku równości przepisuje odjemną bez zmian natomiast odjemnik grupuje, czyli rozkłada na dwie liczby. Pierwszą z nich stanowi liczba pełnych dziesiątek i jedności jakie należy odjąć od odjemnej by uzyskać pełną liczbę dziesiątek odjemnej, druga natomiast stanowi pozostałą ilość jedności odjemnika. Po znaku równości wpisuje wynik odjemnej i pierwszej pogrupowanej liczby, drugą natomiast przepisuje bez zmian. Ostatni etap stanowi obliczenie różnicy dwóch ostatnich liczb. 
   Sposób III: Iga po znaku równości przepisuje odjemną bez zmian, odjemnik natomiast rozkłada na dwie liczby. Pierwszą z nich jest liczba jedności jaką należy odjąć od odjemnej, by uzyskać pełną liczbę dziesiątek, drugą natomiast stanowi pozostała liczba odjemnika (po zabraniu tylu jedności ile trzeba odjąć od odjemnej). Po znaku równości wpisuje wynik odejmowania odjemnej i pierwszej pogrupowanej liczby (jedności), pozostałą liczbę przepisuje bez zmian. Ostatni etap stanowi wynik tych dwóch liczb. 
      
         Wiesz już jakie są sposoby odejmowania liczb dwucyfrowych. Otwórz teraz swój zeszyt od edukacji matematycznej i zapisz temat lekcji.
      Który sposób jest dla Ciebie najłatwiejszy? Wybierz go i przećwicz wykonując zadanie 2 z podręcznika na stronie 109. 
     Gdy już skończysz otwórz ćwiczenia matematyczne na stronie 32-33 i wykonaj zadania od 1-3. W każdym z tych zadań musisz obliczyć różnice za pomocą poznanego sposobu. Wierzę, że Ci się uda :)
      
MĄDRALE :)
   
    Jeżeli macie jeszcze siły oraz chęci, zróbcie również 
zadanie 4 i 5.   

Trzymam za Was mocno kciuki, nie poddawajcie się!
Ściskam Was mocno!
Pani Aga :) 

23 komentarze:

  1. Dzień dobry Pani Agnieszko ))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Już skończyłem wszystkie zadania nawet te dla madralów, proszę Pani a czy mam
    zrobić zadanie 3 na stronie 38 w polskim?

    OdpowiedzUsuń
  3. Zadania zrobione

    OdpowiedzUsuń
  4. Zadania zrobione miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dzień dobry.zadanie wykonane

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajną sprawą jest to aby wiedzieć także dokładnie gdzie szukać ciekawych akcesoriów ogrodowych. Uważam, że bardzo dobrym do tego miejscem jest na pewno sklep https://ogrodolandia.pl/akcesoria-i-wyposazenie-ogrodowe i ja przede wszystkim tam zaglądam.

    OdpowiedzUsuń

Joanna Papuzińska "Asiunia"

  Link do książki w pdf Powyżej znajduje się link do książki Joanny Papuzińskiej w formacie pdf należy kliknąć w link, a strona przekieruje ...